Vårt husbilsliv

I vår blogg kommer vi att berätta om våra resor med vår husbil och hur livet ter sig däremellan. Det är roligt om ni vill lämna en kommentar till våra inlägg. Själva tycker vi det är kul att läsa andras reseberättelser och om deras liv med husbil respektive husvagn. Man får alltid tips och inspiration genom att titta in på alla fina bloggar som finns på nätet.

onsdag 13 juli 2011

Nya uppdateringar

Nu har det varit lite dåligt med uppdatering av bloggen, vi har inte haft tillgång till WIFI.

Vi har fått tråkiga nyheter hemifrån. Alonsos kompis ”Kalle Kanin” blev hastigt sjuk och dog. Men vi har även fått roliga nyheter, Alonso kommer att få 2 nya kompisar när han kommer hem. Barnbarnen har skaffat 2 MainCoon katter, en liten kille och en liten tjej. Det ska bli kul att se hur dom trivs tillsammans med Alonso och vår lilla kisse.

Vi åkte från Lido di Jesolo söndagen den 3 juli, där vi hade legat i 5 dagar. Vi stannade därefter till och övernattade på en ställplats i Casal Borsetti. Det var ingen vidare fin ställplats men den kostade bara 10 euro per natt. Det var en otrolig massa italienare där eftersom det var helg. På måndagsmorgonen när vi åkte därifrån var det knappt hälften av bilarna kvar.

Färden gick därefter vidare mot Bellaria och Igea Marina. Där låg vi på ställplats Robinie i 7 dagar. Efter det blev det 1 natt i Cortina och efter det har vi nu hamnat i Kitzbühl. Förmodligen åker vi vidare i morgon.

Vädret har varit kanon, det har nästan varit för varmt med cirka 30 grader.

Så här såg det ut på ställplasten i Casal Borsetti, den låg precis vid stranden.

Vid kanalerna i Casal Borsetti stod man och fiskade med håv.

I Igea Marina kunde man hyra dessa cyklar. Alonso tyckte dom var riktigt häftiga, särskilt när dom tutade då blev han som skogstokig.

En av Alonsos favoritplatser i husbilen är denna.

Ställplats Robinie, har riktigt fina platser med inramande häckar vid platserna. Den kostade 18 euro per natt inklusive el.

Vid Bellaria och Igea Marina finns flera ställplatser. Bredvid vår ställplats låg Rio Pircio där vi har stått ett tidigare år.

Mellan Igea Marina och Bellaria går denna färja, den tog någon minut och då slapp man cykla en omväg förbi kanalen.

Här är gatan närmast stranden.

Alonso gillar att sitta i baren.

På stranden är det knökfullt.

Alldeles utanför ställplatsen finns en allmän långgrund strand.

Här passar Alonso på att ta sig ett dopp när vi rastar.

Efter Igea Marina åkte vi till Cortina, där låg vi 1 natt. Det är en härlig utsikt över Dolomiterna från campingen.

Efter Cortina styrde vi kosan mot Kitzbühl. Vi åkte då igenom Felbertauerntunneln, den kostade 10 euro.

I Kitzbühl tog vi in på Camping vid Schwarzsee , vi cyklade in till centrum.

Alonso hittade en parkering för ”sin” Ferrari på gatan i Kitzbühl.