Vårt husbilsliv

I vår blogg kommer vi att berätta om våra resor med vår husbil och hur livet ter sig däremellan. Det är roligt om ni vill lämna en kommentar till våra inlägg. Själva tycker vi det är kul att läsa andras reseberättelser och om deras liv med husbil respektive husvagn. Man får alltid tips och inspiration genom att titta in på alla fina bloggar som finns på nätet.

måndag 19 oktober 2015

Äntligen framme vid vårt vinterhem..

I onsdags förra veckan kom vi ner till camping El Raco i Benidorm. Eftersom jag, Birgitta, blev sjuk i torsdags förrförra veckan har jag inte haft ork till att göra några uppdateringar på bloggen förrän nu när jag känner att orken börjar återvända.

Resan påbörjade vi lördagen den 2 oktober.

Första stoppet blev hos Bengt i Örkeljunga.

Nästa stopp blev i Burg.

Därefter blev det en natt i Greven.

Där kunde vi ställa släpet på den inhägnade båtuppläggningsplatsen. Släpet fick man inte ta in på ställplatsen.

Nästa stopp blev Trier, där var det nästan fullt.

Sen gick turen till Beaune.

Färden gick gick vidare till ställplatsen i St Pourcain sur Soul, den är gratis.

Där kunde vi ställa släpet på platserna bakom husbilen.

Ställplatsen ligger fint vid floden.

Därefter åkte vi mot Millau, vi valde att inte åka ner till byn utan övernattade på närmsta rastplatsen vid bron. Inga foton blev tagna.

Nästa anhalt blev Gruissan där vi låg två nätter.

Vi gjorde även en övernattning på ställplatsen i San Feliu Guixoles, Platja Aro var full. Inga kort tagna.

Därefter blev det ett stopp hos "Spätzle Fritz" i Vinaros, tyvärr kunde vi inte gå in och äta på grund av att jag, Birgitta, var sjuk. Inga kort tagna.

Sen var vi då äntligen framme vi slutmålet Benidorm, vi hade en fin plats bokad i förväg via receptionen. Lite fördelar har man av att vara återkommande gäst.

Vi har en fin plats med sol hela dagen.

Här är vår gata upp mot restaurangen och poolen.

Här är vår gata ner mot bergen.

Sen vi kom ner har vi haft fint väder med undantag för i natt och på morgonen idag då det kom regn men nu skiner solen igen.

1. Härligt att ni kommit iväg och är framme! Önskar er en jättefin säsong!

2. Varför väljer ni övervintra i Benidorm?

1. Vi har rest runt i Europa varje år sedan 1982, ibland flera gånger om året. Vi har därmed sett väldigt många ställen. När det gäller Benidorm har vi kommit fram till att det är en levande stad året om vilket är viktigt tycker vi. Vi har också studerat klimatet och kommit fram till att man måste nog ner på dom här breddgraderna för att ha värme hela vintern men man behöver inte längre ner för vädret blir inte varmare längre ner. Ju närmare man kommer Atlanten desto osäkrare väder. I Benidorm finns allt för alla, vill man ha lugn och ro kan man finna det och vill man ha håll igång så finns också möjligheter till det, själva är vi mot lugn och ro hållet med turer ner till Gamla stan och den otroliga strandpromenaden. Ja det var en liten sammanfattning varför vi väljer Benidorm.

2. Oh, tack så mycket, precis vad jag önskade att få ta del av. Lugn och ro vill vi också ha. Som golfare så känner jag till att man ska undvika golfbanor nära Atlanten på våren och hösten. Sätter nu en stjärna på Benidorm,

3. Birgitta, hoppas dina krafter återvänder nu när ni är framme och bara kan vara. Hoppas ni får skönt " höstväder " och bra upplevelser.

Hälsar gör
    Kennet o Britt och lilla Nellie , som nu blivit 8 månader.

1. Nu har krafterna börjat komma igen så nu hoppas vi att vi snart tar oss ner till stranden. Pussa Nellie från oss, vore kul att se henne. Kommer ni inte ner i år?

4. Skönt o höra att ni är framkomna till vinter orten :-) Vi mötte er i Ljungby den 2/10 och meddelade det på ert mobilsvar. Inte så inspirerande att blogga då man mår kass, tack för ställplatsbeskrivningarna. Vi är f n i Polch och skyndar långsamt, ska landa 7 Nov på vinterredet, ha det bra alla :-) :-)

1. Ja vi såg det sen på Anders telefon vi använder inte den när vi är ute, det kommer så mycket samtal till den som vi inte vill ha, telemarketing och dylikt och han har en gammal telefon så vi kan inte blockera dem. Ha det nu så bra på er resa ner till ert vinteride. Kram från oss fyra i Benidorm.

2. Jatack önskar er en jättego' övervintring vi längtar såå efter blå himmel o varmare väder, det är ju det vi vet väntar på oss därnere. Kram från de två Skåningarna

5. Det ser ut att vara en jättestor camping! Låter väldigt härligt att kunna vara i värmen hela vintern! Rätt avis!!