Vårt husbilsliv

I vår blogg kommer vi att berätta om våra resor med vår husbil och hur livet ter sig däremellan. Det är roligt om ni vill lämna en kommentar till våra inlägg. Själva tycker vi det är kul att läsa andras reseberättelser och om deras liv med husbil respektive husvagn. Man får alltid tips och inspiration genom att titta in på alla fina bloggar som finns på nätet.

torsdag 25 februari 2010

Operation "Rädda Rådjur"

Vi brukar ha flera familjer med rådjur som kommer till oss på vintern för att leta efter lite ätbart. Nu hade vi inte sett dom på ett tag och blev lite oroliga över hur dom klarar den stora snömängden. Idag så dök dom äntligen upp igen. Jag fick då offra lite av höstskörden av mina äpplen, skulle egentligen blivit mos. Men vad gör man inte för sina kompisar, dom behövde äpplena bättre än vi.


Det här kortet tog jag från fönstret efter måltiden. Han tittade upp mot mig för, som det såg ut, tacka. Visst är dom fina, jag kan inte förstå hur någon kan gå ut och jaga dom.
Under tiden visste vår "Pellejöns" inte vad hon skulle hitta på, det är boring när man inte kan vara ute och jaga möss. Det fick bli sopkorgen den här gången.

Nu är det bara cirka 34 dagar kvar till långresan med husbilen. Detta under förutsättning att besiktningen sista mars går som vi tänkt oss.

3 kommentarer:

  1. Ni har våra sympatier ang offergåvor av äpplen, ni kan ta igen det med apelsiner då det blir sydliga breddgrader framöver! Det börjar töa såg vi på TV, håller tummarna att besiktningen blir som ni tänkt er!

    SvaraRadera
  2. Det låter som ni har ett hjärta av guld, vi gillar också djur. Jag har oroat mig för mina fåglar "hemma", även om jag sa till dom som köpte huset av oss att dom måste mata fåglarna i vinter! Hoppas dom gjort det.

    SvaraRadera
  3. Haha, vilken knasig liten katt ni har ;) Snällt av er att ge mat till rådjuren, de har ju sagt att många rådjur riskerar att dö den här vintern...
    34 dagar... det låter verkligen som nåt att se fram emot!

    SvaraRadera