Vårt husbilsliv

I vår blogg kommer vi att berätta om våra resor med vår husbil och hur livet ter sig däremellan. Det är roligt om ni vill lämna en kommentar till våra inlägg. Själva tycker vi det är kul att läsa andras reseberättelser och om deras liv med husbil respektive husvagn. Man får alltid tips och inspiration genom att titta in på alla fina bloggar som finns på nätet.

söndag 13 maj 2012

Heja Alonso och heja Williams

Idag var det ett riktigt spännande F1 race. Alonso stod som andre man på gridden efter att Hamilton hade blivit diskad efter att ha haft för lite bränsle vid tidsträningen och därför fick starta sist. Maldonado hade överraskande poolposition, häftigt för Williams som inte lyckats så bra på senare år. Maldonado vann till slut och Alonso kom tvåa, himla kul för Williams.

När vi åkte från Ten Haaft åkte vi till en närliggande by för att övernatta, ställplatsen var inget vidare därav inga bilder, men den fick duga eftersom vi var ganska trötta efter besöket hos parabolfirman.

Nästa stopp fick bli Kitzingen. Ställplatsen ligger bra till, nära autobahn och promenadavstånd in till den gamla staden.

Man har gjort nya ställplatser, lite längre ifrån den gamla bron, dom ligger fortfarande precis vid kanalen. Läget var lite bättre än den gamla ställplatsen, kyrkklockorna hördes inte lika tydligt på natten.

Där dom gamla ställplatserna var har man gjort en fin strandpromenad med en massa bänkar och även "solstolar". Det ser himla fint ut.

Vi tog en promenad in till centrum.

Därefter gick färden till ställplatsen i Fulda, även den ligger centralt till. Det blev en promenad in till centrum, där det är gott om kyrkor.

Även Fulda är en gammal korsvirkesstad, men betydligt större än Kitzingen.

Nästa etapp hade vi planerat till en av våra favoriter, Hann. Münden, där skulle vi stanna över helgen för att titta på Formula 1. Vi valde ställplatsen vid campingen eftersom man kan boa in sig lite mer där, den är lite dyrare än ställplatsen vid stadens stora parkering.

Här betalar vi 10 euro per natt plus förbrukning av el. Det som är lite knepigt är skyltarna vid bron, men ingen har sagt något när vi åkt över.

Här har vi en fin stor plats.

Campingen och ställplatsen ligger på en ö omgiven av kanaler. Den här slussen ligger vid infarten, där passerar stora turistbåtar.

Här finns en liten "ränna" för kanoter, där skulle inte jag vilja paddla.

Idag var vi inne i centrum vid kl 12, då drog ett klockspel igång, det var en massa åskådare som stod och väntade för att se det hela.

Vädret har varit väldigt omväxlande. När vi kom hit i fredags var det otroligt varmt. Idag på morgonen när vi vaknade var det endast drygt 2 grader, det har varit omväxlande sol och regn. Imorgon drar vi vidare mot Heiligenhafen.