Vårt husbilsliv

I vår blogg kommer vi att berätta om våra resor med vår husbil och hur livet ter sig däremellan. Det är roligt om ni vill lämna en kommentar till våra inlägg. Själva tycker vi det är kul att läsa andras reseberättelser och om deras liv med husbil respektive husvagn. Man får alltid tips och inspiration genom att titta in på alla fina bloggar som finns på nätet.

måndag 18 februari 2013

Lite olika boende här vid La Manga

Vi vandrade runt lite i omgivningarna igår för att titta på lite olika boende vid Mar Menor. På Camping La Manga finns det en massa tomter där man ställt upp "villavagnar". En del ser riktigt fina ut....

en del är mer tveksamma....

en del har skorstenar genom taket...

en del har utsikt över "gärden", många är omgärdade av blommor, häckar, markiser och dylikt så man inte kan få in en solgnutta in på tomten.

En av Anders gamla jobbarkompisar har hyrt en villavagn i flera veckor, den var riktigt fräsch och hade också ett fördelaktigt pris, ett bra alternativ till dem som inte har en egen husvagn eller husbil.

En bit utanför campingen, åt båda håll, ligger strandpromenader. Vi gick en utav dessa igår när det var lite sämre väder.

I början av promenaden stod dessa fricampare, jag tror alla var engelsmän, jag skulle nog inte ha valt detta ställe att parkera på, bättre då att ta in på campingen.

Vi passerade en rad med hus, alla ganska öde utom ett där det satt en katt på ett räcke.

Även dessa huskomplex såg ganska öde ut.

Här verkade det också vara ganska öde. Vi har lite svårt att förstå hur man kan köpa en lägenhet eller hus på ett sånt ställe som är så öde på vintern, det kan väl gå an om man inte ska vara där på vintern men det är ju den årstiden som vi vill tillbringa i värmen. Nej då håller vi oss nog till det mobila livet där vi kan välja där vi vill slå ner våra bopålar för tillfället, omväxling förnöjer och förhöjer tillvaron åtminstone än så länge när man är frisk och orkar röra på sig.

På hemvägen kunde inte Alonso hålla sig utan sprang ner till vattnet och badade. Så här såg han ut när vi kom hem. Det gick åt åtskilligt med färskvatten från bilen för att få honom ren, det är tur att det finns vatten och avlopp vid varje tomt.

Igår såg det ut så här vi stranden, dimma så man inte såg "tarmen" som omringar havet.

Både i lördags och idag hade vi en finare utsikt över innanhavet.

Nu har vi packat ihop och sagt adjö till Irene och Tommy, Bengt och Monika, Krister och Anita, för imorgon far vi vidare norrut. Imorgon ska vi krama adjö till Krister och Lisa. Nu väntar nya platser, imorgon ska det tydligen bli regn men det passar ju bra för en resdag.

1. Jag hoppas vi kommer en vacker dag vi också. Vi njuter av era bilder och inlägg. Kram från oss.

2. Vi håller med er - det mobila livet är def. att föredra i stället för att känna sig "tvingad" att flyga ner gång på gång till sin lägenhet/villa i södra Europa !
    Är det lika välordnat med vatten in och ut vid tomten på Camping El Raco i Benidorm ?
    Vad festligt att Alonso blivit sån badfreak - har det alltid varit så ?

1. På El Raco finns det även en hel del tomter med vatten och avlopp vid varje plats. Alonso har alltid gillat att bada så fort han ser vatten vill han i även om det inte är badväder.

3. Det blir verkligen smutsigt på magen med så korta ben på Alonso, men kul var det säkert att springa i vattnet och sanden.

4. Forts trevlig resa, ni har väl varma kläder ;-)

5. Det är lustigt med de små djuren, men det roligaste efter ett bad är tydligen att rulla sig i sanden. Vår gamla hund var hopplös. Molly gillar inte att bli varken blöt eller smutsig. Lite förnäm kanske. Tänk så o lika vi människor är, men säger som er, husbilen är toppen, även om det ibland blir lite farväl, men troligen blir det hasta pronto. Ha en fortsatt trevlig resa, oavsett var ni hamnar. 3 M