Vårt husbilsliv

I vår blogg kommer vi att berätta om våra resor med vår husbil och hur livet ter sig däremellan. Det är roligt om ni vill lämna en kommentar till våra inlägg. Själva tycker vi det är kul att läsa andras reseberättelser och om deras liv med husbil respektive husvagn. Man får alltid tips och inspiration genom att titta in på alla fina bloggar som finns på nätet.

lördag 10 juli 2010

Från Bua hamn till Borgholm

Igår morse åkte vi ifrån Bua hamn där vi stått på en ställplats nere vid hamnen. En fin och lugn ställplats, kostade 150 kr inklusive el. Några hundra meter från ställplatsen fanns ett fint barnvänligt bad. Det fanns vatten, dusch och toaletter som man kunde utnyttja vid platsen. Det fanns även en restaurang. Vi åkte därefter och hälsade på släktingar i Väröbacka.

Vi åkte sedan vidare mot Ostkusten, närmare bestämt till Borgholm på Öland. Vi fick den näst sista platsen. Idag på morgonen åkte en hel del bilar så vi kunde byta till en bättre plats. Det har matat på med nya bilar undan för undan på dagen, ikväll blir det nog knökfullt igen. Här betalar vi 120 kr utan el. Det finns tillgång till tömning av toakasett, fylla vatten och duscha. För att tömma avloppstank får man åka en bit därifrån. Idag har det varit fruktansvärt varmt.


Anders tog ett dopp som enligt honom var jätteskönt. Jag tror nog att jag avvaktar det, det är nog för stora stenar för mig att gå på för att komma i. Jag får nöja mig med att duscha vid husbilen.

Vi ligger nog här några dagar för att sedan dra vidare mot okända mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar