Vårt husbilsliv

I vår blogg kommer vi att berätta om våra resor med vår husbil och hur livet ter sig däremellan. Det är roligt om ni vill lämna en kommentar till våra inlägg. Själva tycker vi det är kul att läsa andras reseberättelser och om deras liv med husbil respektive husvagn. Man får alltid tips och inspiration genom att titta in på alla fina bloggar som finns på nätet.

tisdag 10 augusti 2010

Kaktusblommor igen!!

I år har vi verkligen haft tur med våra kaktusar, det är nu tredje och fjärde blomman som vi får se blomma. Dom brukar annars passa på att blomma när vi är borta och då brukar det bara vara våran egna hustomte som får se dom. Synd bara att dom blommar så kort tid, den vänstra blomman började slå ut igårkväll, den högra låg något dygn före och börjar redan vissna.

Så här ståtliga är knopparna.

Förr sa man att "det bästa mor hade satt hon på bordet". Här är det lilla "Grålle" som har satt sig själv på bordet. Hon har varit lite rastlös efter att hennes syster försvann, går en liten promenad och kommer sedan in en kort tid, vandrar sedan iväg igen på en kortis och så där håller det på. Kanske hon går och letar efter sin syster även om hon ibland kunde bli riktigt sur på henne.

Hon har väldigt konstiga sovställningar, här är en av dom. Här ligger hon på rygg och sover med bakbenen rätt ut och frambenen på magen. Ibland brukar hon ligga vriden som en skruv, verkar inte som hon har några ben i kroppen då.

5 kommentarer:

  1. Vad bra att ni lyckades matcha kaktusblomningen i år,vilkaståtliga blommor de blir av dem! :)

    SV: njae, bajsätande är väl inge trevligt - än sålänge har hon inte utvecklat något bajsbegär men däremot som sagt grävbegär. Bättre det! ;)

    SvaraRadera
  2. För många år sedan hade jag också kaktusar, visst är det spännande att se om och när den blommar. Man kan ju inte tro att det ska komma fram så vackra blommor ur den här taggiga sorten.
    Lilla kissen ser ju nästan mänsklig ut när hon sover, härlig stil hon har.

    SvaraRadera
  3. Javisst, jag funderar starkt på att köpa en egen barnvagn till henne nu... Jag håller på att få tokabstinens efter långa härliga skogspromenader! :)

    SvaraRadera
  4. Jag får ju knappt kaktusar att leva, jag vet inet vad jag göf för fel.
    Än mindre att blomma. :-/
    Katter ja, de är för sköna...har sin alldeles egna stil.

    SvaraRadera
  5. Haha, härliga sovställningar... Peter brukar säga att jag är det enda djuret som sover på rygg... men nu vet jag bättre ;)

    SvaraRadera