Vårt husbilsliv

I vår blogg kommer vi att berätta om våra resor med vår husbil och hur livet ter sig däremellan. Det är roligt om ni vill lämna en kommentar till våra inlägg. Själva tycker vi det är kul att läsa andras reseberättelser och om deras liv med husbil respektive husvagn. Man får alltid tips och inspiration genom att titta in på alla fina bloggar som finns på nätet.

onsdag 3 november 2010

Ännu en underbar dag med sol och varmt

Idag vaknade vi till ett strålande väder, klarblå himmel och vindstilla. Vi bestämde oss för att ta en vespatur västerut efter Mar Menor. Det var ganska dött i byarna, verkar som det är mest semesterlägenheter som utnyttjas på sommaren. När vi åkte igenom Los Nietos hittade vi dock en otroligt häftig bar, åtminstone på utsidan. Väggen var klädd med ett foto på Fernando Alonso i sin nuvarande Ferraribil. Det stod att det var en Ferraribar, det verkade ganska lugnt på baren så vi gick inte in vilket vi ångrade när vi kom hem. Vi planerar att åka dit i helgen för att se hur det ser ut inne i baren, ska bli spännande.

En granne med oss säljer någon form av dräkter, de kostar 10 euro styck. Jag har inte kommit underfund med vad de ska användas till, jag tror inte att det är några kläder för barn. Kan det vara någon sorts ugnsvante/grillvante, är det någon av våra läsare som kan ge oss ett tips? Jag tycker att det är lite pinsamt att fråga tillverkaren vad det är.

På eftermiddagen gick vi till baren vid playan och tog en öl. Nu var det Linedans som gällde igen, förut dansade dom tisdag och torsdag men idag var det ju onsdag, dansar dom varje dag nu? Ännu känner vi ingen längtan att dansa med, verkar lite för lugnt för oss.

På granngatan står det ett par Concorde som verkar vara samma årsmodell som vår bil. Här ser man deras nos som sticker fram.

Tillbaks till vår plats kunde vi inte låta bli att ta denna fina bild, kolla in himlen.

Den lilla vildkatten trivs hos oss, vi kallar honom Fernando (Alonso). När vi är borta från platsen och kommer hem igen så ligger han alltid och väntar på oss. Han vill inte ligga uppe i stolarna, det tycker vår lilla kisse är bra att han håller sig på marken. Hur ska det gå för honom när vi åker, men han hittar väl några andra kattälskare får vi hoppas?

7 kommentarer:

  1. Först när jag såg bilden tänkte jag på barnkläder, men det kan väl vara en handduk, grytlapp, bakduk och någonting mer.

    Det är ju trevligt att er katt fått en kompis. Han kommer säkert att hitta några andra kattentusiaster när ni far vidare.
    Skulle inte ha något emot att uppleva er himmel nu när det är grått och blåsigt här.

    SvaraRadera
  2. Elisabeth, en kökshanduk är nog en bra gissning. Det är kul med kreativa personer. Förra året såg vi en kvinna som tillverkade nallar av fårskinn, hon var himla flink och gjorde många nallar. På ett annat ställe såg vi en kvinna som gjorde hängande mobiler, dom var jättefina. Det kan ju vara behändigt att finansiera sitt uppehälle på det viset. En annan kvinna på vår camping här är hårfrissa och går runt och klipper folk. Hon har satt upp lappar på toa om att man kan kontakta henne om man vill bli klippt.

    SvaraRadera
  3. Visst har det varit underbara dagar nu!
    Jag tror nog att campingkatten hittar nya vänner när ni åker. Vi brukar också få sällskap av katter när vi är ute och campar (och även på hotell). Jag älskar katter så jag tycker bara att det är kul :-)

    sv: Heter man Anders då har man tydligen dom golvrelaterade uppgifterna på sig :-)

    SvaraRadera
  4. Ja det tycks finnas katter på alla campingar om dom är herrelösa vet jag inte, kanske hör dom till campingarna. Man ser ju också herrelösa hundar.
    Låter som ni har lika fint väder som vi.
    Ja nog ser det ut som klänningar men jag tror också det kan vara någon form av handduk.

    SvaraRadera
  5. Instämmer med klänning men jag tror åxå att det är en handduk. Imorgon åker vi ner till Guademar och hälsar på vänner ifrån Frillesås. Jag skall ta lite bilder och lägga ut på bloggen om campingen där dom bor.

    SvaraRadera
  6. ingen aning om vad det kan vara som tillverkas, men handduk verkar vara en bra gissning från de andra?!
    Linedance är kul, testa det någon gång för det krävs en del sedan när man väl kommer på hur det fungerar och det blir mer o mer koregrafi.
    Sv; böcker har jag alltid med oxå på våra resor, här hemma så finns det ett ställe som heter activa som tar hand om sådant som folk inte vill ha längre. De säljer pocketböcker för 1 kr stycket, fina böcker är det och inte alls gamla många av dem. dessa läser jag och ger sedan vidare till de jag träffar på som oxå är ute på resande fot. Alltid kul att kunna glädja någon med en bok!

    SvaraRadera
  7. Köksprydnad, är grannfrun Tyska är jag säker!

    SvaraRadera