Vårt husbilsliv

I vår blogg kommer vi att berätta om våra resor med vår husbil och hur livet ter sig däremellan. Det är roligt om ni vill lämna en kommentar till våra inlägg. Själva tycker vi det är kul att läsa andras reseberättelser och om deras liv med husbil respektive husvagn. Man får alltid tips och inspiration genom att titta in på alla fina bloggar som finns på nätet.

onsdag 17 november 2010

Santa Pola

Igår blåste det lite mindre än dagen innan. Det var dags att göra ett nytt försök med vespan till Santa Pola. När vi åkt igenom La Marina och sedan kom ut på vägen som går mellan saltsjöarna tog vinden i ordentligt, jag=Birgitta, tyckte det var riktigt läskigt, vi hade en stark motvind. Hemresan var lite lättare för då fick vi vinden i ryggen.

Vi började med att åka ner till grusparkeringen nere vid stranden/hamnen. Det stod flera husbilar där bland annat 4 - 5 svenska husbilar, det var drygt 4 veckor sedan vi själva stod och övernattade där. Vi fortsatte sedan genom stan upp mot camping Bahia de Santa Pola. Vi försöker att besöka så många campingar som möjligt för att se om dom kan vara ett alternativ till framtida övervintringar för oss. Campingen gav ett trevligt intryckt. Den låg i en slänt med många platser som låg på olika terrasser.

Från de övre terrasserna hade man utsikt ner över campingen och bort mot staden.

Men som på så många andra campingar var platserna/tomterna ganska små och gatorna mellan platserna var trånga. Det var inte många platser som vi skulle ha fått plats på eller som vi hade kunnat ta oss till. Det är synd att man inte gör bredare gator och större platser, men det är väl svårt förstås om campingarna är flera år gamla, då var ju vagnarna/bilarna inte så stora som dom är nu. Många svenska husbilar såg vi på campingen.
Idag har vi molnigt väder, enligt väderprognosen ska det dock inte bli något regn, temperaturen är nu vid kl. 9.30 endast 13 grader. Det är marknad i Guardamar idag och vi planerar att åka dit, då blir det nog jeans och jacka som gäller.